Bioscoopreclame

Stelt u zich eens voor… U bent een avondje uit en zit in de knusse bioscoopzaal. U wacht met spanning op de film die komen gaat en alle aandacht is gericht op het witte doek. Het licht dimt, de zaal is stil. Het eerste wat u ziet zijn de reclame-uitingen van bedrijven uit de buurt. Wat doet het met u?

 

Waarom is bioscoopreclame nu zo’n verstandige keuze?

 

Adverteren op het filmdoek in de bioscoop heeft niet alleen positieve invloed op de verkoop maar ook op de waarde van een onderneming. Via reclame maakt een bedrijf zich bekend en onderscheidt het zich positief ten opzichte van andere spelers op de markt. Wat bioscoopreclame zo interessant maakt, is dat het scoort. De kracht en de impact van de bioscoop en de bijbehorende beleving, maakt het een waardevol medium.

 

Met de blijvende stijging van bezoekersaantallen (33 miljoen bezoekers in 2016) is en blijft de bioscoop een populaire vrijetijdsbesteding voor een zeer brede doelgroep. Met uw 10 seconden commercial bereikt u dan ook niet alleen doelgroepen als jongeren, ouders met kinderen, tweeverdieners en ouderen, maar ook studenten, starters en andere personen uit het bedrijfsleven. Een spot is snel te wijzigen, dus als u bijvoorbeeld van een algemene bedrijfsspot een vacaturespot wilt maken, is dat zo geregeld.

 

Voorbeelden van digitale reclame-uitingen vindt u hier.

Het bereik is groot. Het aantal bioscoopbezoeken is de laatste jaren historisch hoog. In 2016 waren er maar liefst 33 miljoen bezoekers, een stijging van 4% ten opzichte van 2015.

1

Brede doelgroep. Man, vrouw, jong of oud, iedereen brengt wel eens een bezoekje aan de bioscoop.

2

Reclame in de bioscoop is betaalbaar, ook voor de kleine ondernemer.

3

De bezoeker is enthousiast en heeft een open en actieve mindset. Dit heeft een sterke positieve werking uw op boodschap.

4

Er zijn weinig afleidende factoren in de bioscoop waardoor de kijker volledig zijn aandacht op het doek heeft gericht. Uw reclameboodschap komt binnen!

5