Bioscoopreclame
Stelt u zich eens voor… U bent een avondje uit en zit klaar in de bioscoopzaal voor de film die komen gaat. Het licht dimt, de zaal is stil. Alle aandacht is gericht op het witte doek. Het eerste wat u ziet zijn de reclame-uitingen van lokale bedrijven. Wat doet het met u?
Waarom is bioscoopreclame een verstandige keuze?
Adverteren op het filmdoek in de bioscoop heeft een positieve invloed op de verkoop, maar ook op de naamsbekendheid van uw onderneming of organisatie. Via reclame maakt u zichzelf bekend en onderscheidt u zich positief ten opzichte van uw concurrenten. Wat bioscoopreclame zo interessant maakt? De kracht en de impact van de bioscoop en de bijbehorende beleving, maakt deze advertentievorm tot een waardevol medium.
Bezoekersaantallen blijven stijgen.
De bioscoop is en blijft een populaire tijdsbesteding voor jong en oud, voor alle lagen van onze samenleving. In 2019 bezochten 38 miljoen mensen een bioscoop, dat is 6,5% meer dan het jaar daarvoor. Met uw advertentiefilm van 10 seconden bereikt u jongeren, ouders met kinderen, tweeverdieners en ouderen, maar ook studenten, starters en andere personen uit het bedrijfsleven, zoals directeuren en managers. Een advertentie is snel te wijzigen. Wilt u van een algemene commercial overgaan naar een personeelsadvertentie, de promotie van evenementen, tijdelijke acties, workshops, open dagen, of andere zaken? Dan is dat zo geregeld. Voorbeelden van digitale reclame-uitingen vindt u hier.
Groot bereik
Het bereik is groot. Het aantal bioscoopbezoeken is de laatste jaren historisch hoog. In 2019 waren er maar liefst 38 miljoen bezoekers.
1
Brede doelgroep
Brede doelgroep. Man, vrouw, jong of oud, iedereen brengt wel eens een bezoekje aan de bioscoop.
2
Betaalbaar
Reclame in de bioscoop is betaalbaar, ook voor de kleine ondernemer.
3
Positieve werking
De bezoeker is enthousiast en heeft een open en actieve mindset. Dit heeft een sterke positieve werking op uw boodschap.
4
Volledige focus
Er zijn weinig afleidende factoren in de bioscoop waardoor de kijker volledig zijn aandacht op het doek heeft gericht. Uw reclameboodschap komt binnen!